Q: Are We Not Men? A: We Are Devo! from US Imp
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レビュー
Amazon.co.jp ディーヴォのデビューアルバムが出た1987年、オハイオ州アクロンから飛び出したこの突然変異のニューウェーヴバンドを、どうとらえたものか誰もわからなかった。ブライアン・イーノの巧みなプロデュースにより、マーク&ボブ・マザーズボウ、ジェリー&ボブ・キャセール、アラン・マイヤーズがまとまり、その鋭い社会批判とメディアを覆す手腕は世間を驚かせた。しかしインダストリアルな衣装と自分の権利任せたかのような態度がすべてではなく、ディーヴォはちょっとしたロックバンドでもあった。「Mongoloid」「Jocko Homo」「Uncontrollable Urge」のような名曲には、元気でぎくしゃくしたこのバンドの強烈さが出ている。ローリング・ストーンズの青春賛歌「Satisfaction」のカヴァーは独自のものであり、ディーヴォのアバンギャルド・ロボット・ファンクはこの曲を使って、新しい疎外感と欲求不満を表現している。さらなる名声を求めてバンドの活動は続いたが、本当に価値ある彼らの作品といえるは、このアルバムだけだろう。(Mitch Meyers, Amazon.com)
From Amazon.com When Devo's debut album came out in 1978, nobody knew what to make of the mutant new-wave quintet from Akron, Ohio. With Brian Eno's skillful production, Mark and Bob Mothersbaugh, Jerry and Bob Casale, and Alan Myers emerged fully formed and outrageous with their razor-sharp social commentary and exhibition of subversive media savvy. Beyond their industrial uniforms and pseudo-devolved demeanor, Devo also happened to be a rocking little band. Classic rave-outs like "Mongoloid," "Jocko Homo," and "Uncontrollable Urge" illustrate the band's perky-jerky intensity. On their inimitable cover of the Rolling Stones' youth anthem, "Satisfaction," Devo's avant-garde robot funk takes the song to a new level of alienation and discontent. While the band went on to greater fame, this was the only album they made that truly mattered. --Mitch Meyers
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